“O jPCT é uma API livre para desenvolvimento de jogos 3D em Java e é uma solução para jogos e aplicações baseados em browser, como também para OpenGL . É facilmente integrado com Swing/AWT mas pode também renderizar janelas nativas do OpenGL.
O arquivo jar da API tem apenas 180KB e ele pode ser usado tanto para jogos open source como comerciais de acordo com a sua licença.”
* 1. The class structure and the classes themselves as they are included
* in the JAR file that comes with this distribution of jPCT must stay intact.
* It is not allowed to decompile the class-files and/or replace the orginal
* files with modified versions until this permission is explicitly granted
* by the author.
from Helge Foerster
Hi.
Free to use yes, but not open source. The comment about the license is half-correct as the license doesn't tell anything about the sources because the sources aren't part of the distribution anyway. What the license states is, that you are not allowed to decompile the sources.
Apart from that, it's free to use. You may create private, educational
and commercial projects with it without paying a fee or having to fear that you once have to. You don't even have to mention that you've used jPCT in your project, albeit most people do.
Hope this helps,
Helge
não esqueça que jar é um mero arquivo zipado. Esses 180K rapidamente se transformam em mais quando descompactados e bem mais quando rodando na JVM...
pensam que me enganam, hein? :P
;; ((lambda (x) x) "Isto é um comentário e não será executado nunca")